Rubrikslöst inlägg!

DU BEHÖVER INTE LÄSA?! :)

Jag tycker hela den här hysterin angående svininfluensan börjar spåra ur lite.
Liksom dom kan väl ta reda på fakta innan dom går ut med det till hela världen och skrämma upp allt och alla, och så senare visar det säg att det inte stämmer helt så som dom sagt. Alltså man ska ta allt man ser, hör och läser med en liten nypa salt...Allt stämmer inte alltid som det är sagt. Visst jag klagar inte på något så nu, utan jag bara talar om att media storar oftast upp allt för att få fler läsare (det vill säga fler som köper tidningarna vilket leder till mer pengar!) Jag vet hur det är att vara riktigt sjuk så inget ont om det heller. Men så illa kan det väl ändå inte vara så man bara dör!(ironi?) Nej nej nej, men liksom vad det känns liksom som att det sprollar om man tar vaccinet eller inte. Man riskerar ju att dö/bli dålig i vilket fall som helst. Lite skrämmande men man ska inte ta allt på för stort allvar heller så..Inte vet jag! Vad tror du? Jag skulle då inte vilja ha en spruta som jag knappt fanns för nått år sedan bara! Nej tack du. Vem vet vad som finns i det?!?! Gift? Haha;) Nej men,. au konstigt inlägg blev det men , ja.. :) Tyck som Du vill! :)

http://ss11i01.stream.ip-only.net/images/blog/images/entries/80/42/24/43807/0702abb5738c5988
Tycker faktiskt lite synd om "svinen! :/
http://ettnyttliv.files.wordpress.com/2009/09/svininfluensan.jpghttp://arielleman.files.wordpress.com/2008/04/nemi041208.gif
Marie Svangren från Uppsala kommenterar;

- Jag trodde en pandemi var när miljontals människor var smittade, folk dör på gatan, det ligger högar med lik överallt och man ritar kryss på dörren där det bor infekterade människor.


- Men imorse läste jag i tidningen något om att 19 personer i fyra olika länder är sängliggandes, dricker honungste, tittar på repriser av Greys anatomy och Jay Leno
, berättar Marie.

- Vi använder termen pandemi eftersom det är en kombination av grekiskans ''pan'', vilket betyder ''alla'', samt ordet ''demi'' vilket är ett verb som betyder ungefär ''att skrämma skiten ur någon''.


Exakt vad dom gör också. skrämmer skiten ur oss alla! Typ!

Läs mer här!
Men det verkar ju vara lite humor i det dom skriver iallafall..
Kolla bara dom uppe i skellefteå, skolan där. Oj. hmm..
Men dom blev ju friska(om det nu stämmer allt)vad vet jag?!

Ja ja ja, godnatt för mig! :)

Kommentarer
Postat av: camilla

Jag ska ta vaccinet men är ändå rädd. För mig känns det som att tar jag vaccinet dör jag av det, tar jag det inte så dör jag av influensan, så det kvittar! Jag vet inte vad jag ska tro och inte tro på ang. vaccinet. Men eftersom jag har åldern inne för att kunna bli riktigt sjuk av svinis så kommer jag ta det iallafall. Ska du ta det? :)

2009-11-04 @ 10:59:20
URL: http://leverfordagenja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0