Tusentals önskningar!

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/00994/METEORREGN-_VER-TUC_994321l.jpg<Bild från ab
Den 17 november väntas ett meteorregn över jorden. Mellan 30 och 50 meteorer i timmen förväntas då teckna vita streck över himlavalvet.

Boende i Europa får ta sig ut efter klockan 02 det datumet om man vill ha bästa möjliga meteorshow. Tyvärr missar dock européer den största showen. I andra delar av världen väntas himlen lysas upp av uppåt 300 stjärnfall i timmen.

Anledningen till skådespelet är att jorden, i sin bana kring solen, då kommer in i ett område fyllt av stenar. När dessa kommer in i jordens atmosfär brinner de upp och skapar det vackra stjärnfallet, berättar Dagens Nyheter.

Från DAGENSPS.

Det tänker då jag se, jag tänker Inte missa det. No way! Vem vill missa chansen att se tusentals stjärnor falla från natthimlen :) Men hur blir det om det är molnigt, nejj då får jag ångest! :P Alltså 17 nov runt 02 på natten...Det måste jag nästan skriva upp annars glöms det väl, haha.

Passa på att önska dig allt du kan då, haha! :D Du kanske inte får allt men du kanske får något!
Så ställ väckarklockan om du inte radan är uppe den tiden då! Du får bara inte missa det! :)

Kommentarer
Postat av: ♥ Lill-smeds - Fotar och designar bloggar ♥

Hej! Vad roligt att du vill vara med och tävla om att bli veckans blogg. Dem som går vidare till röstning väljs imorgon 15/11! Allt bra med dig annars?

2009-11-14 @ 17:33:22
URL: http://jessicalillsmeds.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0